روشهای نوین دیجیتال مارکتینگ در 2019

در این وبلاگ مقالات مربوط به بازاریابی اینترنتی در اختیار شما قرار داده می شود

روشهای نوین دیجیتال مارکتینگ در 2019

۵۱۴ بازديد
۱۰ روش دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ که باید بدانید.




امروزه شاهد این ماجرا هستیم که دیجیتال مارکتینگ بیش از پیش برای برندها و تجارت های بزرگ و کوچک فعال در دنیای مجازی اهمیت پیدا کرده است.

گرایش های دیجیتال مصرف کنندگان باعث شده که دیجیتال مارکتینگ  به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت کسب و کار های نوپا تبدیل شود.

نکته حائز اهمیت اینجاست که بازاریابان اینترنتی همیشه باید از تغییرات دنیای بازاریابی آگاه باشند, تا بتوانند با فن آوری های نوین سازگار شده وبتوانند ازاین دانش در جهت پیشبرد منافع خود و رشد کسب و کارشان استفاده کنند.

کسب و کارها می دانند که اگر روی ارتقاء دانش بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری نکنند, به زودی شاهد این خواهند بود که رقبایشان ازآنها پیشی گرفته و سهم عمده بازاررا به خود اختصاص خواهند داد.

 ارتقاء دانش بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها کمک می کندتابتوانند به یک مزیت رقابتی برای کسب و کارشان دست پیدا کنند.

راههای بهتری برای ارتباط با مشتریان پیدا کنند,فرصت ها و تهدیدها را به سرعت شناسایی  کرده ودر نهایت شاهد رشد کسب و کارشان باشند.

۱- نقش فایلهای صوتی دردیجیتال مارکتینگ  :

طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت گوگل منتشر شد جستجوی صوتی در بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.این محبوبیت به قدری افزایش داشته که پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ پنجاه درصد از جستجوهایی که توسط کاربران انجام خواهندشدجستجو های صوتی هستند.

به طور کلی دو نوع جستجوی صوتی هوشمند وجود دارد:

  • جستجو هایی که توسط اسپیکر های هوشمندبرندهای بزرگ مانند مایکروسافت اپل و …. انجام می شود.
  • جستجوهایی که توسط  دسکتاپ و گوشی های هوشمند انجام می شود.

به دلیل ویژگی هایی که جستجوی صوتی نسبت به جستجوهای متنی دارد بیشتر کاربران از این روش استفاده می کنند.به همین خاطر برندهای بزرگ مانند: گوگل و مایکروسافت به دنبال ارتقاء امکانات و محصولات خود در این زمینه هستند.

بازاریابان اینترنتی برای موفقیت باید به دنبال یک استراتیژی برای محتویات صوتی خود باشند.آنها بایدبا این تفکر که مخاطبانشان در هنگام جستجوی صوتی از چه واژه هایی استفاده می کنند شروع به بهینه سازی و تولید محتویات صوتی کنند.

زمانی که کاربر از جستجوی صوتی استفاده می کند راحت تر است و می توانداز کلمات بیشتری در جستجو استفاده کند به عنوان مثال هنگام جستجو برای خرید محصول می تواند اطلاعاتی در مورد قیمت , موقعیت , و سایر مشخصات را به راحتی بگوید در حالی که ممکن است در جستجوی نوشتاری کار مشکل شود.

نکته حائز اهمیت این است که بازاریابان اینترنتی می توانند از این فرصت برای ارائه محتوای هدفمند تر که می تواند نرخ کلیک محتوای آنها را افزایش دهد استفاده کنند.

۲-  سیستم چت آنلاین یکی از موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ  :

حتما برایتان پیش آمده که بخواهید محصولی را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری کنید اماچندین فروشگاه محصول مورد نظر شما را ارائه می دهندکه نمی توانید تصمیم بگیریداز کدام یک از آنها خرید کنید.

یک فروشگاه اینترنتی از شما می خواهد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولشان با آنها تماس بگیرید.و فروشگاه دیگر این امکان را فراهم کرده که از طریق چت آنلاین با پشتیبانی آنها صحبت کنیدو یا اطلاعات محصول را دریافت کنید.

کدام گزینه را انتخاب می کنید آیا سریعا از طریق سیستم چت اقدام به پرسیدن سوالات خود می کنید یا اینکه گوشی تلفن را برمی دارید و با پشتیبانی فروشگاه دیگر تماس می گیرید آن هم اگرزمان مناسبی باشد.

قطعا گزینه دوم را انتخاب نخواهید کردوسریعا از طریق سیستم چت با پشتیبان وب سایت ارتباط برقرار می کنید و اگر با شخصی مسئول و پاسخگو روبرو شوید که پاسخ سوالات شما را می دهد احتمال خرید شما بسیار بالا خواهد رفت.

طبق آماری که از وب سایتGrand View Research منتشر شده ۴۵درصد از کاربران ترجیح می دهند که از سیستم چت آنلاین برای ارتباط با پشتیبانی یک وب سایت استفاده کنند.

۳- استفاده از بازاریابی لحظه ای(Micro Moments) :

اگرامکانی را برای کسب و کار وارائه خدماتتان داشته باشید که بتوانید نیازهای لحظه ای مشتریانتان را فراهم کنیدرشد چشمگیری در محبوبیت برند و رونق کسب و کارتان خواهید داشت.

امروزه با وجود اینترنت و گوشی های هوشمند شاهد این اتفاق هستیم که بیشتر افراد برای برطرف کردن نیازهای لحظه ای خود از گوشی های هوشمند و اینترنت استفاده می کنند و کسب و کارهایی که بتواننددر سریعترین زمان ممکن نیازهای آنها را برطرف کنند از محبوبیت بالایی برخوردار خواهند شد.

فرض کنید به همراه خانواده به مسافرت رفته اید در بین راه ماشین شما دچار مشکل می شود و از ادامه راه باز خواهید ماند.اولین جرقه ای که در ذهن شما زده می شود استفاده از خدمات امداد خودروی شرکت هایی مثل سایپا و یا ایران خودرو است با پشتیبانی این شرکت ها برای دریافت خدمات تماس می گیرید و آنها پاسخی منفی به شما می دهند.

در این زمان به فکر این می افتید که از طریق اینترنت گوشی خود نزدیک ترین مکانیکی را پیدا کنید به محض جستجو با عبارت تعمیر اتومبیل در محل روبرو می شوید.چه اتفاقی می افتد؟سریعا روی لینک آن کلیک می کنید و با شرکت یا شخصی که این خدمت را ارائه می دهد تماس می گیرید تا مشکل شما را حل کند.

این یک نمونه از بازاریابی لحظه ایست که توسط شخص یا شرکت برای برطرف کردن نیاز لحظه ای شما انجام شده است.

۴- استفاده ازواقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی(vr) :

فروشگاه های اینترنتی بسیاری در سرتاسر دنیا وجود دارند که ازواقعیت افزوده (AR)برای فروش بیشتر محصولاتشان استفاده کرده اند.

به عنوان مثال این فروشگاهها به مشتریانشان این امکان را می دهند که قبل از خریدمحصولاتی مانند زیورآلات و یا پوشاک از عکس محصول مورد نظر پرینت بگیرند و آنها را به صورت مجازی تست کنند.

شرکت کوکا کولا (Coca Cola) درجدیدترین اقدام بازاریابی برای محصولاتش طرح تبدیل جعبه های مقوایی بطری های نوشابه ای به هدست های مقوایی واقعیت مجازی گوگل(Google VR) را اجرا کرده است.در ادامه یک ویدیوی جذاب در مورد این اقدام کوکاکولا آورده شده است که می توانید ببینید.

نمایشگر ویدیو
 

 ۵- استفاده از ویدیوهای مرتبط  با کسب و کارتان :

یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی استفاده از ویدیو های مرتبط با کسب و کارتان است.با توجه به وجود شبکه های اجتماعی قدرتمندی مانند فیسبوک تویتر و نرم افزارهایی مانند تلگرام و اینستاگرام بهترین فرصت برای کسب و کارها فراهم شده که بتوانند از این موضوع برای بازاریابی محصولاتشان استفاده کنند.

نکته قابل توجه این است که ویدیوهای حرفه ای این قابلیت را دارند که به صورت مستقیم بر روی احساسات مخاطبانشان تاثیر گذار باشند و با مخاطبانشان ارتباط برقرار کنند. ویدیو هاترافیک تاثیر گذار و مثبتی را به سمت وب سایت روانه می کنند که می تواند بسیار موثرباشد.

ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین و تاثیر گذارترین روش های بازاریابی دیجیتال به شمار می آید که باید به آن توجهی ویژه شود.



منبع : همراه آی سی تی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال (اینفوگرافی)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1- آنالیز و تحلیل داده

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی بازاریابی شما بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.